weekend

Jag har haft en skit mysig helg! Först bio(: Lördag jobbade jag för att sedan komma hem till ett nystädat och nymöblerat rum, tack mamma och tobbe! (I´m spoiled) Helgen bjöd även på en sen filmkväll och mer jobb. I veckan som kommer är jag ledig två dagar, då ska rummet förhoppningsvis bli färdigt. En sväng förbi Ikea, och lite annat roligt ska jag nog hinna med. puss  


cine

Idag har jag varit duktig, Carro och jag gick till "gymmet" så nu är vi vältränade. Imorgon blir det först Engelska, vi har prov och ska kunna typ tusen olika författare, vilka böcker de skrev och om de fick nobelpriset eller inte. Känns som om jag kommer att ägna resten av kvällen för att nööööta! Ser fram emot bion som väntar imorgon kväll, luftslottet som sprängdes blir det. På lördag kommer sandra hem, då blir det utfrågning om Italien. har inte tid för detta nu! puss.


facebook, klagomur?

Jag är trött och nu ska jag ha kaffe! Ligger på min säng och har precis lagt ifrån mig historia, men visst låter det intressant att läsa om läkedomshistoria?  Men kul låter det inte och jag kan tala om för er att det inte heller är det. Måste ta tag i engelskan också, prov på fredag det ska bli kul.. eller? Förlåt för att jag har förvandlat min blogg till en klagomur, men just nu är jag trött och jag har rätten att förvandla min blogg till vad jag vill! Peace!


see you soon new moon

Övningskörning börjar jag haja nu, går bara bättre och bättre(: Om ett halvår så ska jag fixa körkort, det ska jag!! Imorgon BIO med sandra, sen blir det övernattning och avsked. För på lördag åker till Italien en hel vecka!(hoppas hon köper med sig en fin parfym till mig, precis gjorde när jag var i grekland....) hihi. puss


här ska bli ordning

Imorgon blir det en sväng förbi flügger, dags att beställa tapeter nu. Hittade några på nätet som jag gillade, bara att hoppas att det inte är allt för dyra och att det går att få hem. Får jag hem dem blir det till att tapetsera i helgen, mycket roligare kan man inte ha. Något jag inte ser fram emot är att packa ihop mitt gamla rum och flytta ner, så sjukt mycket bråte jag lyckat samla på bara ett par år. Illa! Framöver blir det nog en tripp till IKEA, lite grejer som kommer behövas. Efter allt är klart med rummet ska jag försöka uppdatera med bilder:) Nej nu ska jag sova, trött efter turen till Örebro. Ett plus för att jag hann med att inhandla en klänning. puss


vilken härlig dag.

toppen dag, eller inte. så trött på den här dagen att jag inte ens vill prata om den, så det tänker jag inte göra! Imorgon blir det ännu en mässa i örebro, fredag blir det bio:):). puss


natti natti

Så har glada var jag och amanda när vi åkte karusell, nästan lika glad är jag nu när helgen är över.. Tillbaka tillvardagen igen, skolan och plugg. Är sugen på att bara dra, hittade en familj på internet som sökte aupair. I Spanien! Vore så jävla underbart att bara släppa allt och göra något annat ett tag, men ser du så fungerar det inte. men jag klagar inte, känner bara att det vore så himla kul att pröva något nytt ett tag. Men det blir tid för det med antar jag:) nu ska jag sussa. puss  


cc funderar

Ligger hemma, har precis spolat ner en nyckelpiga i slasken. Ingen skuldkänsla har jag för det heller, vi kan ju inte ha den inne och den skulle ändå dött om jag släppt ut den. Elvis skrålar från laptopens dåliga högtalare, nyss suspicius minds. En av mina favoriter faktiskt, påminner mig om gamla tider. Gamla och gamla, det finns ännu inga gamla tider i mitt liv. 17år och jag har hela livet framför mig, än finns inga gamla tider i mitt lexikon. Den påminner om tiden i finnåker, singstar tävling. Nu ligger jag faktiskt och skriver på min önskelista, tittar igenom gamla skisser som inte blev någonting. Kommer tid för de med antar jag. Vi var på bokmässan med klassen, lyssnade på en tjej berätta om sin bok. Tjejen blev första gången sexuelltuttnyttjad som ettåring, 11 fosterhem och ett påbörjat missbruk innan tonåren, en hemsk berättelse om en hemsk uppväxt. Hon överlevde, hon tog sig ur skiten, hon är styrka för mig. sist vill jag säga: Jag ska börja våga mer, göra saker som förvånar mig själv. Det blir så jävla mycket roligare om man chansar, misslyckas man är det bara att skratta åt det senare. man kan ju bara hoppas att någon är där när man landar(: Vilken jävla röra det blev, nu ska jag hålla min keft! :) puss


feber, det tackar man för.

antar att jag är bättre imorgon, vaccinet<3


redo

Så var man vaccinerad, vilket känns mycket bra. Nu slipper man oroa sig, för att bli smittat och för att smitta andra. För alla som undra överlevde jag, jag kan både prata och gå helt utan några störande spasmiska ryckningar .

 Idag var det stipendieutdelning på skolan, ”bästa” eleven på sitt program fick massa pengar. Själv var jag där för att kören skulle framföra några låtar. Det är lika hemskt som alltid att stå där framme, även fast man är i en stor kör känns det som alla blickar riktas mot en. Det är så jäkla löjligt, men jag börjar verkligen svettas och skaka så fort pianot börjar spela. Löjligt men sant.  Puss

Sist vill jag dela med mig av ett youtubeklipp som min bror visade mig, haha.


godnatt

Fairtraid märkt te med citronsmak och doft av fot. Framför fotbollsgalan som snart är över, vad jag tycker om Jessica Almenäs orkar jag nog inte ta igen. Har minne av att hon fick ta skit av mig kring en annan galan.. Nog för idag, nu ska jag krypa ner mellan lakanen och vänta in morgondagen.  Imorgon kanske det blir vaccination.. puss  


mjölsås och detektivarbete.

Idag serverades det makaroner med mjölsås i lindeskolans matsal. Vilket många var mycket nöjda och belåtna med, eller? Dagen började med fotolektion, Marre och jag tog några sexy pictures;) hahaha. Senare detektivarbete på facebook och snart blir det hemlagade hamburgare till middag. Toppen! Nu ska jag spela facebook, peace out!


es sábado

okej nu har jag skrivit en sida om Indien(: Måste erkänna att trots Gandhis stora insatser, börjar jag bli riktigt trött på honom nu. Vill bara få klart skiten!
Tidigare idag fick jag en tatuering på armen av Perla, hon var väldigt noga med att jag inte visade den för mamma. Hon vet mycket väl att man egentligen inte får måla på kroppen. Tatueringen föreställer iaf ett hjärta, och nedanför ser ni en bild på en koncentrerad tatuerare. Snart ska jag basta, äta godis och vägra titta på körslaget med resten av familjen. puss


hemma hos mig.


biblioteket

Jag är nästan alltid först till skolan, inte av egen vilja utan pga att den bussen jag åker med jämt är så tidig. Idag var den extra tidig, busschaufför körde idag hade nog bråttom, att det slår om till gult har aldrig hindrat honom. Nu sitter jag i biblioteket och funderar på hur jag ska lösa problemet att jag glömde mina nycklar hemma, faktist första gången jag gör det sedan jag började gymnasiet. Nog om det, idag är ju fredag och jag mår bra och är glad. puss


hajhaj

Papper om Indien ligger utspridda över min säng, men jag tycks ändå inte få någonting gjort. Men jag har ju hela helgen på mig… Imorgon slutar jag 13.30, skööönt! Mamma vill att jag ska följa med på bio i linde fredag, men jag vet inte. Får se hur det blir med de, en sak som är säker är iaf att jag och Sandra ska gå på New Moon 20 november.  Nu ska jag titta på nyheter, inlåst och sen blir det nog sängen för mig. Puss


vaccin mot svininfluensan.

Erik drog i dagen skönaste citat från NA, där en kille fick frågan om han var orolig över svininfluensan och om han ville vaccinera sig. Hans svar löd ”Nej, jag tror att det är mest äldre och barn som drabbas. Och jag äter inte griskött.” komiskt tyckte jag…



Ska ni vaccinera er mot svininfluensan? Jag har bestämt mig för att göra det. I början när vaccinet kom var jag mycket skeptisk, är fortfarande och jag kan känna att svininfluensan har blivit lite väl ”uppblåst”. Jag var mer inne på att bygga upp ett eget immunförsvar och i början ställde jag mig emot att vaccineras. Jag känner att det fortfarande finns många frågetecken kring vaccinet, att det förbjuds för vissa grupper i Schweiz och läkarna är oense om hur många doser man ska ge varje person.  Klart man blir fundersam på hur man ska göra, när inte ens läkare vet. Men det som tillslut fick mig att ändå bestämma mig för att ta vaccinet är för att jag vill skydda människor i min närhet. Jag har nämligen personer i min närhet som inte får eller det skulle helt enkelt vara farligt för dem att vaccinera sig, för dessa personer skulle det kunna vara riktigt farligt att drabbas av svininfluensan. Därför har jag gjort valet att jag ska vaccinera mig, för att skydda andra och för att jag inte skulle stå ut med att smitta människorna i min närhet.  Det kan ni ju fundera över..  



Övrigt så får jag ingen ordning på min historiauppsatts, idag blev det innebandyträning och ingen tid över till historia. Nu ska jag titta på tv och äta choklad. Puss


svävar på moln..

Känns så himla bra, påväg hem från tåget möter jag en alkis som sa att han tyckte jag var fin! Åå, härligt va..haha.. Idag slutade jag 12, sen blev det hemfärd för min del.(: Men någon historia har jag inte fått gjort, fan cc nu måste du ta tag i detta.puss

morgondagen

Vi är snart där, det är snart en ny dag. Tänk vad dagarna går fort. Imorgon har jag två lektioner, men jag ska försöka ta tag i mitt historiearbete också. Vem vet om jag är flitig kanske jag kan få en början på skiten. Men man ska inte slita ut sig i onödan, jag menar jag har ju hela veckan på mig… Nej nu ska jag stänga av datorn, dags att vila ögonen. Puss


bilder från maskeradbalen


en ölblandare?

Jag hade så himla kul hemma hos sandra! tack för det. Jag var en fe, sandra var kåta gun. Kvällen började med bränd pizza och slutade med en ölblandande lampa... Tyvärr har jag inga bilder, min kamera blev kvar hemma:(. Så sandra får stå för bilderna den här gången, kanske att jag tigger några bilder av henne för att visa senare. Aja nu ska jag vila, kom hem 3 igår och nu kom jag precis hem från jobbet. tv och mys. puss

RSS 2.0