Ledig!!

ÄNTLIGEN helg, idag var det lätta steg jag lämnade mattelektionen. Nu blir det till att njuta av ledigheten!


Filmkväll

Ikväll blir det film med papa, då han åker bort imorgon så flyttade vi fram fredagsmyset till idag:) och imorgon blir hela lägenheten min, bara min!


vi ses;)

Tisdag

47minuter i telefon med en god vän, det blir ju en hel del att prata om när man inte träffas i veckorna. Jag hade nog kunnat babbla på i 47 minuter till om inte maten hade kallat, vet bara inte om Sandras öron hade klarat det.


Övrigt så har jag typ 111 glosor i engelska tills imorgon och de som känner mig kan ju kanske lista ut hur mycket jag har pluggat...


Myskväll ute i skogarna

Igår blev det åka av, först åkte jag hem till Ebba för att se hur hon bodde. Hemma hos Ebba bjöds det på pepparkakor och latte ute på deras spektakulära veranda:)(Tur för mig, jag älskar pepparkakor!) Sen drog vi till Ica för att möta Julia, undertiden vi väntade fick jag tid att studera vilken sorts människa som handlar på Ica en fredags kväll. Konstiga
människor gick in och ut ur butiken, jag kunde inte undgå att bli lite orolig för vart jag hade hamnat..


Sen blev det knytkalas, vi stod för huvudrätten och förrätten, Hedvig stod för brödbaket och Hilda stod för efterrätten och tak över huvudet. Tyvärr missade jag Hildas efterrätt, men så kan det gå när man har busstider att passa.


Tack Ebba för att du "lurade" ut mig till skogen, och tack för sällskapet!


Vi ses


Rockhammar

Säga vad man vill om den här byn, men mig lockar den inte. Får se hur många dagar jag stårut den här gången, innan jag måste tillbaka till "storstan".


Imorgon blir det dataprov, excel skulle det visst handla om. Sen har jag tre frågor om svenska medeltiden som jag måste svara på, viktigt att dom kommer in i tid annars blir det kryss i kanten... Min lärare kallar det rättvisa, jag kallar honom dryg!


Visst är synen av snö ganska rogivande, den får mig att tänka på jul. Men så kommer man att tänka på allt man ska hinna göra innan jul, så blir man stressad och trött istället. Snön är stressframkallande! Nej nu måste jag ta mig i kragen, slå upp historia boken och börja plugga


Vi ses;)


hit the road!

Under dom senaste dagarna har jag inte alls känt för att blogga, därav inga nya inlägg. Här har ni ett iaf och detta tänkte jag tillägna Sandra, hon klagar på att inläggen inte handlar om henne..  Så det bev ju ganska passande att skriva om henne, eftersom jag spenderade min fredag med just Sandra:)  Kvällen fylldes med fotboll, tv, låtskrivande och FETT med fetaost :D Låtskrivande var ganska länge sedan vi ägnade tid åt, alltid lika roligt! Även om vi inte har mer än en början, så är det ju en början iaf!

Vi ses! ;)


Kaos!!

Jag har precis ätit middag med en överaktiv galning och en vattenkoppsinsjuknande, med andra ord mina två småsystrar.. Lärorikt men även fruktansvärt påfrestande, Perla är den påfrestande av de två och Aprilia är den sjuka. Jag fattar inte hur hon orkar sitta och sjunga sig igenom hela middagen, det spelar ingen roll om hon har mat i munnen hon lyckas ändå spotta ur sig en melodi.  Man blir bara trött av att se henne, vart sitter paus knappen? Nu springer hon runt på övervåningen, med en plastkundvagn på huvudet och skriker; KLARA, FÄRDIGA, GÅÅÅ!

Välkomna hem till mig...


Vi ses ;)


Hallå där!

En hel vecka har snart gått, ibland känns det som om dagarna bara flyger förbi. Idag hade vi prov i historia, hmm.. längtar inte direkt på att få veta resultatet. Jag har då inte tid med historia, det finns så mycket annat som jag anser viktigare att fokusera min energi på!

Aja, nu väntar en långhelg och jag ska inte göra annat än det bästa av det! :)

vi ses;)


RSS 2.0