Mitt nyårs recept!

Chicken i Lada


4port
 3-2 kycklingfiléer ca 400g
2st gul lök
smör
1tsk Salt
1tsk Sambal oelek
2dl creme fraiche
4 stora tortillas eller 8 små tortillas
2dl riven ost

Gör så här:
Sätt ugnen på 225grader
Strimla kycklingen tunnt, finhacka löken.
Bryn kycklingen i smöret, rör sedan ned löken och låt fräsa tills det är genomstekt.
Krydda med salt & sambla oelek, rör i creme fraichen och låt allt koka samman i några minuter.
Fördela sedan röran i bröden och rulla ihop, lägg de tätt i en ugnsform och strö över osten.
Gartinera i mitten av ugnen, låt sedan stå i ugnen i ca 10-15 min(tills osten smält.).
Servera med sallad

SMAKLIG MÅLTID!


a hot cup of..


Nu finns det inget annat att göra..

Än att blogga..

Kollade på Harry Potter idag, insåg att jag inte sett den fjärde filmen men nu är det också gjort. Fick besök av Carro och mickis idag, dem verkade ganska nöjda med julen trots de konstiga omständigheter.

Nu är den här julen också över, annurlunda men ändå som alla andra. Man vaknar äter frukost väntar på Kalle, väntar på mat, äter för mycket och sen väntar man på tomten. Julen är fylld av väntan, väntan och väntan och sen är den bara över. Men så är det, ingenting varar förevigt. Jag menar hur  kul skulle det se ut om det sprang tomtar runt midsommarstången i juli?

lite bilder från min jul:


God Jul!

Nu är jag hemma igen efter en tur till sälen, återkomsten blir starkare än någonsin. Ny dator och ny kamera jag veta att det kommer bli toppen:)
skriver kanske lite mer om min resa senare, ville bara medela att jag är hemma :D


FAKTA!

Fy vad man blir sur när man vaknar kl 5.30 av ett +88 nr, inte läge att svara! Fick panik och stängde av, vill ju inte betala 170kr/min för ett jävla skit samtal. Så jävla lurigt att dom ringer tidigt på morgonen, jag kunde lika gärna bara ha svarat i det tillståndet!!


Så idag har jag varit skit trött hela dagen, kaffe räddade nog både dagen och mitt svenska prov. måste säga att det gick ganska bra, iaf med tanke på att jag började plugga imorse:) Imorgon blir det spanska prov, har skjutit på det i flera dagar och nu är det dax.

Hämtar krafter i tanken på torsdagen, då blire hotellet med vänner:) tagga!!!
Är det någon som undrar något så sitter jag inne på FAKTA om gymnasiefesten på hotellet, jag har nämligne haft direkt konversation med elevrådsmedlemmar:)


FET FEST!

Sandra har precis somnat:) men fy fan vad roligt vi hade det ikväll, först lagfest med herrar och damer och sen drog jag och sandra ut på äventyr:) Gooodnattt

Ja TACK!



To die for!

Me llamo KÖRD

Tänkte att det var dags att uppdatera min blogg, men då inget märkvärdigt har hänt så gör jag det ändå.


Den gångna lördagen spenderade jag med amanda the dramaqueen her self... Annars har det inte blivit mer än att plugga de senaste dagarna, 3 prov inom loppet av 2 dagar, varav 2 av dem inom loppet av 2 timmar. Om det inte har varit ångestframkallande så vet jag inte vad jag heter, spanskan är dock en klass för sig. För vad gör man om man 3 dagar innan provet pluggar och inser att man inte fattar ett dugg?  Några tips så får du gärna dela med dig:)


Nej nu ska jag ladda inför det kommande matteprovet, tagga tagga tagga.....


RSS 2.0