GAH!

Har haft en massa att göra den här veckan, två prov, en artikel skulle skrivas och en person som skulle intervjuas. Nu har jag gjort allt det känns jätte bra, även om spanska provet inte riktigt gick som planerat. ....
Sen är det en annan grej jag funderar på, vad jag ska välja för inriktning. Jag måste bestämma det tills på måndag och jag har inte en susning än.. GAH!


Alltid lika trevligt med måndag...

Eller inte är så himla less på måndagar. Jag fattar inte finns det någon som tycker om måndagar, nej! Man blir bara deprimerad över att helgen är över, om jag satt i regeringen skulle jag lägga fram en proposition om lediga måndagar. Då skulle alla slippa stressa.

any way
jag har inte riktigt återhämtat mig från helgen, ett tecken på att jag hade roligt antar jag..
Imorgon ska vi kolla på Schindler's List på morgonen så då ska jag ta tillfället till akt att vila mig:)

Style by Mats-Mats





1, 2, 3


Den här helgen ska inte bara få passera!




Fyndar

Ibland har man tur, dem här skorna hittade jag när jag rotade igenom mammas garderob :)
Nu saknas bara värme...



!Que soñéis con los angelitos!



Glöm inte!

Dödsstraff

Jag antar att alla minns mjölkskandalen i Kina, då ett ledande mjölkföretagen i kina blandade i melamin i mjölken. Melamin är en billig kemikalie som skulle få mjölken att framstå som mer proteinrik, vanligtvis används kemikalen vid tillverkning av plast.  Mjölken såldes till hundratusentals spädbarn, barn som idag lider av  svåra njur- och urinvägsproblem. Sammanlagt insjuknade 300 000 spädbarn och sex stycken dog.
Idag dömdes de två ansvariga männen till dödsstraff. Är det rätt? visste dem vilka konsekvenser skulle vara?
Jag menar om man visste konsekvenserna borde man då inte fatta att man skulle bli avslöjad? Jag undrar hur dem tänkte..

"JAG BLIR SÅ TRÖTT"

Nej nu tycker jag att det kan sluta vara vinter, ska man behöva frysa fötterna av sig? Jävla slask och snö, jag vill bara åka bort NU! Jag hade ju en plan, Carro och jag skulle ju ta flyget ner till alicante. En stad på spanska kusten, där Carro råkar ha sin farmors bror boende. Både jag och Carro läser spanska och båda är lediga på påsklovet, det är ju som gjort för en resa till spanien. Om det inte vore så att jag var fattig så skulle jag redan bokat biljetterna, men nu är det så. jag vill ha pengar!


Teknikens offer!

Igår kväll var jag så ärg att jag nästan kokade, att jag var trött och ville sova gjorde inte saken bättre.
Nu kanske ni undrar vad som har triggade denna ilska? Det är en sak som kallas bror. Men den här gången var det inte S utan B, han lekte tekniker och skulle föröka koppla in min tv. Man tror ju att en person som har läst teknik i tre år borde klara av den enkla uppgiften, men inte min bror inte. När jag var i skolan började han riva runt på mitt rum, han la min gamla tv på golvet och började koppla. Han är så jävla ivrig och har inte koll på någonting, gud vad jag blir irriterad. Han rev ut alla grejer från min tv-bänk när han typ letade efter kontakterna, som låg under tv-bänken. När jag kommer hem ligger min stereo och alla mina filmer på golvet, men någon tv funkar inte. Vad i... skulle han där och göra, idiot!



Guitar hero

Idag var jag över till Mickis och utövade min ny funna talang Guitar hero:D


Monsun?

Nu ska jag skriva en uppsatts om Monsun, ska vara klart imorgon och jag har inte ens börjat. Typiskt mig att alltid vara ute i sista sekund. Det känns som jag skriver uppsats på uppsats, så bra att det är fredag imorgon så att jag får vila lite från pluggandet. Jag blir inte helt ledig, måste skriva klart en PowerPoint om ett yrke till på måndag också:) Så är det att gå sam..


she knows it


Idag är det onsdag

Och jag ska upp och styrketräna tillsamman med Carro, inte illa va.
APRILIA, hon sitter brevid mig och säger att jag är en fegis som inte skrev hennes namn. JAG ÄR INGEN FEGIS!

Inspiration


Årets Guldbagge går till....

The one and only JOHAN GLANS! Äntilgen en galaledare som kan det han gör. Jag är så jävla trött på alla programledare som ställer sig på scenen och drar inövade skämt, som aldrig lyckas. Sabbar hela galan, jag skulle kunna spy. Ta Jessica Almenäs t.ex. jag stör mig något så fruktansvärt på sättet hon klantar till "skämten" och förstör hela skiten. Vi ska inte tala om Lotta Engberg och Paolo Roberto som skulle leda en gala på fyran, jag hann inte förstå vilken gala det  var innan jag insåg att det skulle bli katastrof och jag tvingades byta kanal!
Vissa kan vissa kan inte, precis som det finns bra film och dålig :P

/Cc


Nu får det vara nog!

Jag är så less på att inte göra något nyttigt av min tid efter skolan. Jag har inte spelat fotboll på flera veckor, pga att jag pajade foten DET SUGER! Plugga behöver jag också göra, men vem orkar. Jag är sämst på att förvalt min tid, finns det något som kallas tidsförvaltare? Jag skulle absolut behöva en!

Sömnbrist hos familjen larsson

Jag tror att alla i den här familjen har klagat på sömn under den här helgen. Pappa kan inte sova för att han är sjuk och jag kan inte sova för att pappa snarkar, men nu tror jag att jag lyckat lokaliserat problemet. Jag har en storebror på 18år, vars stora intresse ligger i datorer, WOW om man ska vara lite mer precis. Han har ett behov av att sitta vaken till 05.00 på kvällarna/mornarna, sen vakna 18.00 på kvällarna. Igår fick jag dra upp honom i sängen för att vi skulle åka och handla kvällsmat, då har man problem. Han klagade på att han var deppig över att en kille sabbat allt när den sista bossen bara hade 3% hp/liv kvar. Han pratar ett annat språk så ibland har jag lite svår att förstå vad han säger, varför finns det inte en ordbok för dataspråk? Det skulle absolut behövas, jag menar ibland känns det som om man pratar med en kines, Om jag ska komma till saken så är jag trött på hans dataspelande, hans snackande i venten som håller mig vaken om kvällarna. Om jag inte skulle veta bättre skulle jag tro att jag var galen och inte han...


Okej

När jag ändå klantat till hela bloggen och var tvungen att ordna det, passade jag på med att göra några förändringar:) hoppas ni gillar det.

/Cc


Lev med det..

.. Att det ser ut som "hej kom och hjälp mig" på min blogg, jag lyckades att radera hela min design. Nu orkar jag inte bry mig, jag är trött. Men för allas bästa ska jag försöka fixa till den senare:)


Fredag!!!!!!!!!

På tiden med lite ledighet måste jag säga, två dagar i skolan tycker jag är lagom! Och så måste ju påpeka att jag startade den här terminen bra, två försovningar inom loppet av 2 dagar.. Bra Cc!!

Idag har jag och sandra jobbat, i dagens samhälle måste man ju jobba vid sidan av studierna för att överleva. Sen gick vi och handlade lite grönsaker och dipp, så är det vi har blivit nyttiga.. Men "OKEEEJJJ",,  Det var ett stor nöje att spendera kvällen med dig Sandra, puss på min kvinna;)




KLAR! :)

Äntligen klar med mitt fördjupningsarbete om Vietnam, Allt som allt landade jag på 994ord, ganska bra måste jag säga:) Nu dra jag till frövi för att jobba och träffa pappa.

Pank...

Jag gillar inte att vara pank! Man känner sig så låst, skulle jag haft pengar skulle jag bjuda mig på bio. Man blir helt klart lyckligare av pengar.

God Natt!

Okej, time to hit the sheet. Imorgon är det sista dagen av ledighet, sista dagen att göra klart min uppsats. Och nej den är inte klar än, ska bara skriva klart allt. Har kommit så långt att jag fattar vad jag ska skriva om och jag vet typ vad jag ska skriva...

Bilder från dagen:)

Perla hittade lite choklad, när vi satt i bilen...


Uno med barnbarns barnen:)
 


Uno och Maj-lis, så söta


Grattis Uno!

Är i valet och kvalet för vad jag ska göra idag, ska jag åka och fira Uno som fyller 80. Eller ska jag vara hemma och plugga? kom inte så långt på min uppsats igår...
Om jag tar med mig datorn skulle jag ju kunna plugga lite där, det skulle ju bjudas på grillbricka och vad ska jag annars äta?
Blir nog att åka till Uno..:)


pluggpluggplugg

Fyfan vad ovärt, vem ska behöva plugga på ett lov? Jag behöver, ska skriva en uppsats om vietnamkriget. Texten ska omfatta 800-1000 ord och jag började läsa om det för ca 10minuter sedan. Inte kul, inte kul.
Okej jag tänker så här, det kommer suga att sitta och plugga, men när jag gjort det kommer det kännas mycket bättre:) Då ska jag unna ming att göra något roligt..


Mina tankar om vår kollektionerna..



Nu har jag kollat runt lite, härligt att se alla vår/sommar kollektioner.  Kollade in Marc Jacobs, mängder av olika färger och former i år. En sak som jag reagerade på är axelvaddarna, är det dag för de att göra comback redan nu?  Ingen direkt chock att det skulle komma tillbaka, det var ju bara en fråga om tid.  Jag tror att det kommer komma tillbaka mycket snyggar!!
 


Ny kamera nya bilder:)


2008

Med tiden försvinner allt, det gäller att tavara på det du har och de minnen du skapar. Skapa fina minnen och håll fast vid de, en dag kan det vara det ända du har kvar...

äntligen!

Efter två bytningar har jag äntligen fått en fungerande kamera, fick en av min pappa i julklapp som inte funkade. Men nu är jag uppdaterad med en ny kamera som funkar, jippi!! Nu blir det ut och fota!


RSS 2.0