LÄSA

Just nu läser jag tre böcker, inte just i detta ögonblick men ni fattar vad jag menar. En bok läser vi för svenska, en för engelskan och en har jag själv valt att läsa. Nu är jag den som sitter kvar i bliblioteket efter jag slutat skolan, bara för att läsa. Jag märker att jag får mycket mer gjort i ex skolans bibliotek än på hemmaplan i rockhammar,. Jag vet inte om det har någonting att göra med det två skrikande ungarna hemma, eller om det bara är så att belysningen i biblioteket är bättre...


IKEA

Idag blev det ett besök till ikea, som vanligt hittar man alltid någonting där. Hittar man inte en billig badrumsmatta, så hittar man en grön lampa som drivs av solceller. Inget av detta blev det idag, men ett mycket smidigt och smart Laptopstöd att ha i sängen eller i soffan. Detta blir dagens tips eller jag kanske borde säga månadens tips: Laptopstöd från IKEA 29:-
 

KRÄFTA

Den här kvällen blir en kväll fyld utav väntan,godis och förhoppningsvis några kräftor. Men innan det blir kräftfiske blir det duschen och kanske lite matte, bättre att ha matten gjord, en ha det hängandes över mig hela helgen. Imorgon ska jag träffa O, men någon gång under helgen ska jag försöka ta mig tid att städa. Jag tror att jag har glömt vilken färg mitt golv har....... PUSS


Tillbaka till skolan..

Trot eller ej, att börja skolan igen kändes riktigt bra. Sommarlovet = utan rutin=meningslös. Så kan sommaren faktiskt vara, sena kvällar, långa mornar. Utan rutin känner man att man inte behöver göra någonting, inga tider att passa inga uppgifter att göra. Nej i slutet av sommarlovet var det nästan så jag äklade mig själv, jag gjorde ingenting, lärde mig ingenting. Vissa stunder kändes det som jag bara kastade bort tiden, men vems fel är det? Jag kunde ha läst en bok, tittat på en spansk film, läst tidningen, men det gjorde jag inte. Så nu när jag har chansen att lära mig saker vill jag lära mig saker, jag känner mig mer motiverad än jag gjort på länge. Men så har det bara gått en skolvecka, vi får se vad som händer om motivationen försvinner eller om jag lyckas behålla den. Jag ska göra mitt bästa, ska jag plugga kan jag ju lika gärna göra det ordentligt. Sen menar jag absolut inte att klaga på sommaren, vissa stunder var faktiskt helt underbara, vissa människor gjorde sommaren till en KANONSOMMAR!!!!


ettan..........................................................


BILDER

kommer sen...

VI ÄR HEMMA!

Trött men nöjd efter resan till Eskilstuna. Jag ska försöka ta tag i bilderna som togs, kanske känner jag för att dela de med bloggen.


För imorgon åker vi till etuna för att träffa Erik the beast..


Åh ja, visa kameran vad du går för erik. mer mer, pose, byt, snyggt, underbart, lek med kameran. Oh yes!!

Äntligen har vi förtjänat rätten att få besöka eriks egna lya..

Jag älskar sommaren!


Jo det gör jag, det värsta är att man får ångest. Alla vet ju att efter sommaren kommer hösten och sen kalla vintern, med slask och snö. Det känns alltid som om vintern är mycket längre än sommaren och våren, ibland kan vintern kännas som år. Men det är väl så, har man roligt går tiden snabbara och vem har roligt i slaskväder?
ps: Tycket att jag förtjänade lite glass, efter en mil på cykel och 2 timmar på en fridfull sjö i en kajak.

Hemma



När vädret svek, svek tältet och då svek vi sömgen:)                                                                                  (Loppis shopping)

RSS 2.0